loading...
مدافعین فرهنگ
mahdi بازدید : 372 سه شنبه 07 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

حضرت مهدی عج و نشانه های آخرالزمان در حدیث معراج

........ و این بشارت من ( خدا ) است که این فضیلت را ما برای حضرت علی ( علیه السلام ) قرار دادیم و این که از فرزندان او یازده نفر را برگزیدم که همه به واسطه دختر پاک و مطهر تو ، فاطمه سلام الله علیها ، از ذریه تو هستند .

و آخرین از فرزندان تو کسی است که حضرت عیسی علیه السلام پشت سر او نماز می خواند و او زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد ، همچنانکه از ظلم و ستم پر شده است و من بوسیله او مردم را از هلاکت نجات خواهم داد و بواسطه او مردم را هدایت خواهم کرد و او کوران را بینا و بیماران را شفا خواهد داد .

 ( پیامبر صل الله علیه و آله ) گفتم : خداوندا ! در چه زمانی این اتفاقات خواهد افتاد ؟

پس خداوند به من وحی فرمود که : این وقایع زمانی است که :

 علم پیشرفت می کند و جهل ظاهر می شود . گویندگان زیاد و عمل کنندگان کم می شوند . خواسته های نفسانی زیاد می شود و فقهایی که هدایت کننده مردم اند ، کم خواهند شد و فقهایی که شرّ و خیانت به پا می کنند بر تعدادشان افزوده خواهد شد .

 شعراء زیاد می شوند و امّت تو قبورشان مسجدشان خواهد شد . قرآن ها را زینت می دهند و مسجد های آنچنانی با زیور آلات می سازند . ظلم و فساد زیاد و منکر ظاهر می شود و امت تو به منکر ، امر خواهند کرد و از معروف ، نهی ؛ مردان به مردان و زنان یه زنان اکتفا خواهند نمود .

پادشاهان به کفر ، و وزیران به هرزگی ، و کارگزاران به ستم ، و صاحبان رای به فسق و تباهی روی می آورند .

 در آن زمان سه خسوف ( ماه گرفتگی ) روی خواهد داد : یکی از مشرق ، دیگری در مغرب و یکی هم در جزیره عرب . خرابی بصره به وسیله مردی از ذریّه تو می باشد که او لشکری به همراه دارد .

 آن موقع فرزندی از فرزندان حسین بن علی علیه السلام قیام می کند ؛ که دجال هم از شرق سرزمین سجستان قیام می کند و سفیانی هم ظاهر می شود .

 سخن حق تعالی که بدینجا رسید عرض کردم : خداوندا ! بعد از من چه فتنه هایی رخ خواهد داد ؟

 خداوند فرمود : من تو را آگاه می کنم به بلاء و مصیبت بنی امیّه که فتنه ای برای فرزند پسر عمویت علی بن ابیطالب علیه السلام خواهند بود که مصیبتش تا روز قیامت ادامه خواهد داشت .

 پیامبر صل الله علیه و آله  در ادامه فرمود : هنگامی که به زمین آمدم توصیه های خداوند متعال را اجرا کردم و خداوند را بر همه نعمت هایی که بر من ارزانی داشته ، سپاس گفتم و او را دائم شکر می گویم همان گونه که پیامبران قبل از من او را سپاسگذاری کردند و همانگونه که قبل از من ،  هر چیزی او را حمد و سپاس گفته و هر آنچه که خداوند خالقش می باشد ، تا روز قیامت . ( بر گرفته از کتاب معراج پیامبر صل الله علیه و آله نوشته علیرضا زکی زاده رنانی ( کمال الدین : 250 ؛ المحتضر : 140 ؛ بحار 51 : 68 / 11 ؛ الشیعه فی احادیث الفریقین : 174 . )

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با ارسال نظرات و پیشنهادات خود ما را در پیشبرد هر چه بهتر سایت یاری نمایید ... متشکرم مدافعین فرهنگ
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 280
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 57
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 169
  • باردید دیروز : 100
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 849
  • بازدید ماه : 2,724
  • بازدید سال : 12,271
  • بازدید کلی : 202,270