loading...
مدافعین فرهنگ
قدیم الاحسان بازدید : 163 چهارشنبه 05 اسفند 1394 نظرات (0)

 

حضرت فاطمه سلام الله علیها را شبانه دفن نمودند .

 بالاترین دلیل بر غم و غصه بی بی مظلومه آن است که به همسر خود مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام وصیت نمود :

 (( و ما تشهد احد جنازتی من هولاء الذین ظلمونی و اخذوا حقی فانّهم عدوی و عدو رسول الله و لا تترک ان یصلی عَلی احد منهم و لا من اتباعهم و ادفنی فی اللیل اذا و هنت العیون و تامت الابصار ))

 نباید احدی از این مردمانی که به من ظلم نمودند و حق مرا گرفتند بر جنازه من حاضر شوند زیرا که آنها دشمن من و دشمن رسول خدا صل الله علیه و آله هستند و نگذار احدی از این جماعت و نه از اتباع آنها بر من نماز بگذارند و همین که شب شد و دیده ها به خواب رفت مرا دفن بنما . ))

 چنانچه بخاری در صحیح گوید : وصیت فاطمه سلام الله علیها را علی علیه السلام عملی نمود ، و شبانه او را دفن نمود ، هر چند تفحص کردند و جستند نیافتند که در کجا فاطمه سلام الله علیها را دفن نمودند . ( برگرفته از کتاب شبهای پیشاور از سلطان الواعظین شیرازی )        

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با ارسال نظرات و پیشنهادات خود ما را در پیشبرد هر چه بهتر سایت یاری نمایید ... متشکرم مدافعین فرهنگ
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 280
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 58
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 179
  • باردید دیروز : 100
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 859
  • بازدید ماه : 2,734
  • بازدید سال : 12,281
  • بازدید کلی : 202,280